Schakel in sterke merken...
Log In

Inloggen

Uw Wachtwoord Vergeten?

Subtotaal: Login om uw prijs te zien

Veel gestelde vragen

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over alle onderwerpen met betrekking op Advion. Staat uw vraag hier niet bij? Raadpleeg onze afdelingen van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 en op vrijdag van 8.30 tot 16.15 via het telefoonnummer 088 110 46 46.

Wat betekent Advion eigenlijk?

Advion staat voor Advies Distributie Verkoop Inkoop Organisatie Nederland. Meer informatie over het bedrijf en de activiteiten vindt u hier.

Hoe word ik klant bij Advion?

Advion levert uitsluitend B2B en niet aan particulieren. Om klant te worden heeft u een KvK nummer nodig. Als u klant geworden bent heeft u toegang tot ons gehele productassortiment, onze databank en onze actiefolder waar u maandelijks onze geprijsde aanbiedingen kunt vinden. U kunt hier een account aanvragen of direct contact opnemen met verkoop@advion.nl om de mogelijkheden te bespreken.

Zijn jullie duurder dan andere groothandels?

Nee, wij zijn niet duurder dan andere groothandels. Omdat wij direct met onze fabrikanten samenwerken bieden wij sterk concurrerende prijzen. In combinatie met ons uitgebreide assortiment zijn wij daarmee voor iedere groothandel aantrekkelijk als leverancier. Inmiddels beleveren wij meer dan 1.000 groothandels in Nederland en dit aantal groeit dagelijks.

Welke merken levert Advion?

Wij werken voor meer dan 70 A-merkfabrikanten zoals Unilever, Procter & Gamble, Reckitt Benckiser en DE. U kunt daarbij denken aan merken als Cif, Zwitsal, Calve, Glassex, Dettol, Gilette, Dreft, Duracell, Nivea, Pringles, Lipton en Komo. In onze webshop treft u een overzicht aan van al onze merken.

Wat doen jullie aan duurzaamheid?

Lean & GreenAdvion werkt op het gebied van duurzaamheid en CO-reductie nauw samen met haar partners en leveranciers. Door het beter inrichten van onze logistiek hebben wij sinds de oprichting van Advion al miljoenen vrachtwagenkilometers bespaart. Wij zijn continu op zoek naar verbeteringen op dit gebied. De eigen auto’s van Advion rijden allemaal elektrisch. Op het gebied van duurzaamheid en CO-reductie hebben wij gekozen om samen te werken met een logistieke vervoerder die op haar scherpe duurzaamheidsdoelstellingen uitstekende prestaties neer zet op het gebied van transportkanalen en (gekoelde) warehousing en beschikt tevens over het “Lean & Green keurmerk”.

Wat zijn de contact- en bedrijfsgegevens?

De contact- en bedrijfsgegevevens vindt u op onze contactpagina.

Wat zijn de openingstijden?

De openingstijden van ons kantoor in Amsterdam zijn van maandag tot en met donderdag van 8.30 tot 17.00 en op vrijdag van 8.30 tot 16.15. Bezoek alleen op afspraak.

Wat is het franco huis bedrag?

Vanaf € 625,- leveren wij franco bij u af waarbij u per collo kunt bestellen uit het assortiment van ruim 70 A-merk fabrikanten.

Kunnen de artikelen ook per stuk worden besteld?

De minimale afname bij Advion is 1 collo (=omdoos). Afname per stuk kan niet tenzij 1 collo 1 stuk is. In onze webshop wordt bij elk artikel duidelijk aangegeven hoeveel artikelen er in een doos verpakt zitten en wat de palletbelading is.

Het wachtwoord is zoek!

Als u het wachtwoord van uw account bent vergeten of kwijt bent kunt u deze opnieuw opvragen. Dit doet u door op het inlogscherm op ‘Wachtwoord vergeten’ te klikken. U vult het emailadres van uw klantaccount in en u ontvangt automatisch een link waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen. Let op, wij kunnen de wachtwoorden van onze klanten nooit inzien en bewaren deze dus ook niet.

Inloggen lukt niet.

Bent u klant van Advion en lukt het niet om in te loggen? U kunt dan ook de live chat gebruiken zodat wij u direct kunnen helpen. Gebeurt dit buiten kantoortijden? Stuur dan een mail met uw gegevens naar verkoop@advion.nl en wij nemen de volgende werkdag direct contact met u op.

Waar kan ik mijn inloggegevens wijzigen?

Inloggegevens kunt u eenvoudig wijzigen in uw account. Nadat u bent ingelogd klikt u links in het menu op accountinformatie waar u de mogelijkheid heeft om uw naam, emailadres en eventueel uw wachtwoord te veranderen.

Kan de bestelling na plaatsing nog aangepast worden?

Het aanpassen van uw bestelling na plaatsing is afhankelijk van de status van uw order. Als uw zending nog niet is aangemeld voor transport is er een mogelijkheid om (in overleg) de order aan te passen. Neemt u hiervoor telefonisch altijd eerst contact op met de orderafdeling: 088 110 46 46.

Kan er ook op een andere manier besteld worden?

Bestellingen gaan via onze webshop. Hiermee kunt u overzichtelijk reeds geplaatste orders bekijken, herhaalaankopen doen en productgegevens vergelijken. Er bestaat de mogelijkheid om te bestellen via EDI. U kunt hierover contact opnemen met onze orderadministratie via order@advion.nl.

Kan er besteld worden met EDI?

U kunt bij ons bestellen met EDI. Neem contact op met de orderadministratie om de mogelijkheden te bespreken; order@advion.nl.

Zijn er veiligheidsbladen beschikbaar?

Als klant van Advion kunt u de veiligheidsbladen vinden in onze online databank. Hier kunt u eenvoudig filteren op merk, naam, artikelnummer of EAN code. De databank kunt u vinden via de knop op de homepage.

Hoe gaat Advion om met voedselveiligheid?

Wij weten dat we een bijzondere verantwoordelijk hebben op het gebied van voedselveiligheid in de opslag en het verdere logistieke proces. Een brief over dit onderwerp is hier te downloaden. Productspecificaties van alle foodartikelen van Unilever zijn hier te vinden.

Zijn er afbeeldingen beschikbaar?

Als klant van Advion kunt u alle afbeeldingen van de artikelen vinden in onze online databank. Hier kunt u eenvoudig filteren op merk, naam, artikelnummer of EAN code. De databank kunt u vinden via de knop op de homepage.

Kan ik eerdere bestelde artikelen ook makkelijk opnieuw bestellen?

U kunt eenvoudig complete eerder geplaatste bestellingen opnieuw bestellen zodat u niet elk artikel opnieuw hoeft op te zoeken. Ga naar ‘Mijn bestellingen’ in uw account en klik op ‘Nabestelling’. De artikelen van de geselecteerde order worden automatisch toegevoegd aan uw winkelmandje. U kunt uw winkelmandje vervolgens, indien gewenst, verder aanvullen of wijzigen.

Kan ik boven een bepaalde ordergrootte korting krijgen?

Wij bieden onze klanten een continue breed actieaanbod aan met artikelen uit ons gehele assortiment. Dit assortiment is te vinden onder de knop actiefolder op de homepage. Als klant wordt u gewezen wanneer de nieuwe actiefolder online staat. Hierbij bieden we zowel losse artikelen als complete assortimenten voor interessante actieprijzen aan.

Ik zoek een artikel, maar kan het niet vinden.

U kunt het juiste product het best vinden door te zoeken op EAN code. Als een artikel toch niet (meer) in onze webshop staat kan dat meerdere redenen hebben. Zo kan er een naamswijziging hebben plaatsgevonden of levert de fabrikant het product niet meer omdat het artikel is verlopen of gewijzigd. In beide gevallen kunt u contact met ons opnemen via de chat, de telefoon (088 110 46 46) of de mail (verkoop@advion.nl) waarbij wij u informeren en adviseren over een eventueel vervangend product.

Als ik een artikel wil bestellen dat jullie niet in assortiment hebben, kunnen jullie het dan opnemen?

Mochten wij een artikel (nog) niet voeren, neem dan contact op met onze verkoopafdeling via verkoop@advion.nl zodat wij kunnen kijken wat we voor u kunnen betekenen.

De afbeelding komt niet overeen met het artikelnummer.

Ondanks dat wij veel investeren in het zorgvuldig aanbieden van de juiste artikelgegevens, kan het voorkomen dat een onjuist packshot van een specifiek artikel is weergegeven. De getoonde artikelnummers zijn altijd leidend bij orders op de webshop en in de actiefolder. Mocht u vragen hebben over de betrouwbaarheid van een specifiek product kunt u de vraag voorleggen aan de verkoopafdeling via verkoop@advion.nl.

Wat is de levertijd?

Wij streven er altijd naar om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Als het product bij ons op voorraad staat kunnen wij binnen twee dagen uitleveren. Als het product niet op voorraad staat is de levertijd afhankelijk van het leverschema vanuit de fabrikant. Ook dan zullen we er alles aan doe om zo spoedig mogelijk uit te leveren. Een dag voor levering ontvangt u een melding met de pakbon.

Wat zijn de verzendkosten

Wij leveren franco vanaf een bedrag van € 625,-. Vanaf € 350,- tot het franco bedrag rekenen wij € 30,- vrachtkosten.

Op welke dag leveren julie?

Wij leveren van maandag tot en met vrijdag.

Leveren jullie ook in België?

Wij leveren ook in België, hierbij hanteren wij een minimaal bestelbedrag en tevens franco huis bedrag van € 950,-.

Levert Advion ook buiten Nederland en België?

Wij kunnen ook buiten Nederland en België leveren. Voor informatie over tarieven en levertijden kunt u contact opnemen met ons verkoopteam via verkoop@advion.nl.

Kan de bestelling opgehaald worden?

Uw bestelling word op uw adres dat verbonden is met uw account afgeleverd. Alleen bij hoge uitzondering kan een bestelling opgehaald worden bij onze warehouses. Dit gaat altijd in overleg met onze orderafdeling via order@advion.nl.

Wat is de leverdag van mijn bestelling?

Zodra uw order compleet is wordt deze uitgeleverd. Een dag voor levering ontvangt u de pakbon met de artikelen en het aantal colli van uw bestelling.

Hebben jullie naleveringen?

Een dag voor levering ontvangt u de pakbon met daarop de artikelen die u geleverd zult krijgen. Indien wij een artikel niet tijdig kunnen leveren wordt uw order automatisch omgezet in een backorder zodat dit artikel bij een volgende bestelling meegeleverd zal worden. U kunt in samenspraak met de orderafdeling een vaste afspraak maken over het wel of niet standaard plaatsen van een backorder via order@advion.nl.

Informeren jullie me als er iets niet leverbaar is?

Mocht er na de bestelling blijken dat een of meerdere artikel(en) niet leverbaar zijn wordt u door de orderadministratie op de hoogte gesteld van dit feit. U krijgt een bevestiging en eventueel een voorstel voor een vervangend artikel. Voor meer vragen kunt u contact opnemen met de orderadministratie via order@advion.nl of 088 110 46 46.

Ik heb een breuk of manco, waar kan ik dit aangeven?

Hoewel wij onze processen zo hebben ingericht dat eventuele fouten of gebreken worden opgemerkt, kan het voorkomen dat er iets fout gaat of bijvoorbeeld beschadigd tijdens het transport. U kunt dit melden bij order@advion.nl. Stuur hierbij de volgende gegevens mee:

  • Advion artikelnummer;
  • aantal manco/breuk;
  • de pakbon van de chauffeur waar de manco’s en/of breuken zijn geconstateerd en afgetekend.

Wanneer kom ik in aanmerking om te retourneren?

Mocht er een afwijkende hoeveelheid of een verkeerd artikel geleverd zijn kunt u hiervan melding maken bij de chaffeur. De retourprocedure zal daarna in overleg met u in gang gezet worden.

Kan de bestelling direct bij mijn klant worden afgeleverd?

Wij leveren de order bij u, als klant van Advion, af.

Hoe weet ik of mijn bestelling volledig wordt uitgeleverd?

U ontvangt een dag voor levering de pakbon met de artikelen die geleverd gaan worden en de artikelen die in backorder staan. In overleg met u zullen wij de betreffende artikelen bij een volgende bestelling meeleveren.

Welke betalingsvoorwaarden zijn van toepassing?

De betalingsvoorwaarden zullen met u afgestemd worden zodra u klant bent geworden van Advion.

Wat zijn de betaalgegevens?

De betaalgegevens vindt u op elke factuur in de rechter kantlijn. Onze betaalgegevens zijn:

  • IBAN: NL72DEUT0319848833
  • BIC: DEUTNL2N

Ik heb een andere vraag

De financiële administratie is bereikbaar via 088 110 4646